Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Kapcsolat

Radland Trade & Consulting Kft.
Szent László út 34-38.
Budapest, 1135
info(a)radlandtrade.hu

Legnépszerűbbek



Jótállás és kellékszavatosság

 

A jótállás és a kellékszavatosság fogalmai tartalmukat tekintve hasonlónak tűnnek, a kettő nem ugyanaz.

A következőkben igyekszünk közérthető tájékoztatást adni Önnek arról, hogy milyen jogok illetik meg Önt, ha a nálunk vásárolt termék meghibásodik.

 

Kellékszavatosság

Webáruházunkat minden eladott termék vonatkozásában kellékszavatossági kötelezettség terheli. A vonatkozó jogszabályok alapján vállaljuk, hogy az általunk önnek átadott termék megfelel a leírásban és a megrendelésben szereplő terméknek, a termék sérülésmentes, hibátlanul működik és megfelel a jogszabályokban meghatározott minőségi követelményeknek.

A fenti kötelezettség fogyasztó általi megrendelés esetében webáruházunkat 2 évig, míg fogyasztónak nem minősülő vevő esetében 1 évig terheli. Ezek az időtartamok a termék átadásának napjától számítódnak.

Fogyasztónak jogi értelemben csak a természetes személyek minősülnek. Nem minősülnek tehát fogyasztónak a gazdasági társaságok, egyesületek, alapítványok, szövetkezetek stb.

Ha ön fogyasztónak minősül és a termék átvételétől számított 6 hónapon belül a termék meghibásodik, jogszabály szerint vélelmezni kell, hogy a hiba oka a teljesítés időpontjában megvolt (ezt hívjuk hibás teljesítési vélelemnek). Ilyenkor önnek csak azt kell bizonyítania, hogy a termék meghibásodott. Webáruházunknak ugyanakkor jogában áll a hiba okát független szakértővel kivizsgáltatni, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a termék hibájának oka már a termék átadásakor valóban fennállt-e.

Ha a megrendelést leadó személy nem minősül fogyasztónak vagy a termék átvételétől számítva a hiba észleléséig több mint hat hónap eltelt, önnek a hiba fennállásán kívül azt is bizonyítania kell szakvéleménnyel, hogy a hiba oka (pl.: hibás gyári összeszerelés, elégtelen anyagminőség stb.) már,  akkor is fennállt, amikor a terméket átvette.

Ha a fenti feltételek teljesülnek és a kellékszavatossági idő alatt a termék elromlik vagy egyébként webáruházunk nem az ön által megrendelt terméket szállította ki, ön választása szerint jogosult kérni a termék kijavítását vagy kicserélését. Ilyenkor webáruházunk csak a törvényben meghatározott esetekben térhet át az ön által választott igény helyett egy másikra.

A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik, a kicseréléssel vagy a kijavítással nem érintett részek vonatkozásában viszont az elévülési idő folytatódik.

Ha webáruházunk a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalja, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, ön kérheti az vételár arányos leszállítását (azaz részbeni visszafizetést), a hibát webáruházunk költségére kijavíthatja/mással kijavíttathatja vagy elállhat a megrendeléstől. Jelentéktelen hiba (azaz a termék rendeltetésszerű használatát nem akadályozó hiba, így különösen az esztétikai hibák, kopások, apró sérülések) miatt a hatályos jogszabályok értelmében nem lehet elállni.

A kellékszavatosság érvényesítésével kapcsolatos költségek webáruházunkat terhelik.

 

Jótállás

Webáruházunk jótállást (a köznyelvben ”garanciát”) kizárólag fogyasztónak minősülő vásárlóinak biztosít. Webáruházunk nem minden termékére biztosít jótállást.

Jótállást webáruházunk az általa meghatározott termékekre önként vagy a jogszabályi kötelezettségének megfelelően vállal. A jótállás időtartamát (amely legalább 1 év) minden esetben feltüntetjük a termékek oldalain. A jótállás időtartama a termék átvételétől számítódik. A jótállás időtartama a termék üzembe helyezésétől számítódik, ha webáruházunk vállalta a termék beüzemelését.

Ha a jótállás időtartama alatt a termék meghibásodik, vélelmezni kell, hogy a hiba oka a teljesítés időpontjában megvolt. Ilyenkor önnek csak azt kell bizonyítania, hogy a termék meghibásodott. Webáruházunknak ugyanakkor jogában áll a hiba okát független szakértővel kivizsgáltatni, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a termék hibájának oka a termék átadásakor már valóban fennállt-e.

Jótállás keretében ön a kellékszavatosságnál már említett igényt (először kijavítás vagy kicserélés, majd árleszállítás vagy elállás iránti) érvényesíthet webáruházunknál. Az igények érvényesíthetőségére (sorrend, költségviselés stb.) a kellékszavatosságnál leírtak vonatkoznak.

 

Panaszkezelés

Ön az érvényesíteni kívánt igényét webáruházunk ügyfélszolgálatának, elektronikus úton az info@radlandtrade.hu e-mail címre írt e-maillel, nyilatkozattal jelentheti be.

Jótállási- kellékszavatossági igényének érvényesítése során a meghibásodott terméket futárszolgálattal szállítjuk el öntől. Kérjük, hogy a terméket lehetőség szerint eredeti, gyári csomagolásban, annak hiányában a leggondosabb csomagolásban, tartozékaival együtt (akkumulátor, hálózati kábel stb.) adja át a futárnak.

 

Kapcsolat

Radland Trade & Consulting Kft.

Cím: Szent László út 34-38.

Budapest, 1135

E-mail cím: info(a)radlandtrade.hu

NTE5OGE5Mm